|

|

|

|

|

משלוח חינם בקנייה ב-350 ₪

סקירה: מעיל פוך Featherlite

סקירה חיצונית שבוצעה על ידי האתר והקבוצה HikeGear.

משקל המוצר: 220 גרם (כולל כיסוי).
פרטים טכניים: מילוי המעיל שוקל כ-65 גרם (תלוי במידה), פוך חוזק 600, רוכסן ראשי YKK.

על החברה והמוצר

חברת ג’וזף קאופמן הינה חברה ישראלית וותיקה, אשר מוכרת בישראל בעיקר לציבור הדתי. אני מכיר את החברה כבר מספר רב של שנים, עוד מהתקופה בה הייתי נער ירושלמי דתי. שמחתי מאוד כאשר התחלתי לבקר את המוצר על פי בקשת החברה, שכן ברבות השנים ראיתי כיצד היא התפתחה והשתפרה ובהזדמנות זו ניתנה לי האפשרות לבחון את המוצרים החדשים שלהם.
הביקורת הזו הינה הראשונה מני רבות, שכן קיבלתי מספר רב של מוצרי חורף מן החברה, אשר בחנתי ברבות החודשים האחרונים, וכעת אתחיל להעלות את הביקורות לאתר הקבוצה על מנת שתכירו את מוצרי החברה ותוכלו להחליט בצורה טובה יותר על כדאיות הקניה. הביקורת הזו תתמקד במוצר הנ”ל, מעיל פוך קל משקל, אשר מיועד לשכבת ביניים בטיולים או שכבה חיצונית בתנאים רגועים יותר.

תנאי הביקורת

את המוצר הנ”ל ביקרתי במשך כשלושה חודשים, כאשר הביקורת התארכה מעט מהתכנון, על מנת להתנסות במוצר בתנאי מזג אוויר אשר ראויים למוצר זה (החורף השנה לא היה מרשים במיוחד), אך כאשר התנאים התאימו לא פספסתי הזדמנות.
המוצר נבדק בטמפרטורה אשר הגיע ל-4 מעלות (בעת הסופות האחרונות), בתנאי רוח רגועים וקיצוניים, תנאים יבשים, קרים ואף בגשמים. לאחר תקופה זו של שימוש אינטנסיבי, עלו מספר רב של תובנות ביחס לאיכות המעיל, ייעודו, התאמתו למשתמשים מסוימים ותובנות לשיפורו (שיעברו ליצרן אשר ביקש לקבלם על מנת לשפר את המוצר בעתיד). במשך כל הבדיקות, המוצר נלבש מעל אותה שכבת בסיס (חולצת דריפיט של קולומביה), זאת על מנת לבדוק בצורה המדויקת ביותר את השפעת שינוי הטמפרטורה בזמן לבישת המעיל.

שורה תחתונה

לדעתי המעיל הנ”ל הינו קנייה כדאית, במיוחד לכאלו אשר לא מתוכננים לתנאי קיצון (מתחת ל-0), כל שכן למטייל הישראלי בארצנו הקטנטונת ברוב ימות השנה. השימוש הכי טוב במעיל זה הינו כשכבת ביניים (כאשר מתחת ישנה שכבת בסיס טרמית בהתאם לסוג הפעילות), או כשכבה חיצונית במידה ואין גשם או רוחות חזקות.

הביקורת

תחילה עלי להודות כי לביקורת זו הגעתי בהתלהבות רבה, זאת בעקבות ההיכרות עם חברת ג’וזף קאופמן והרצון לראות כיצד התייחסו לייצור המעיל הנ”ל אשר הינו ראשוני מבחינת חברה זו (פעם ראשונה שהחברה מייצרת מעילי פוך). בחלק זה אתייחס למעיל יותר בפירוט מאשר ההתייחסות בשאר הביקורת, כאשר אפרק את מאפייני המעיל ואבחן אותם בנפרד.

משקל

כפי שציינתי ביתרונות המעיל, המשקל הינה נקודה חיובית במעיל זה, שכן הוא שוקל 220 גרם בלבד (כולל כיסוי), מה שלדעתי מרשים מאוד, במיוחד לאור העובדה כי המחיר לא מאוד גבוה. נוסף על כך, נתוני היצרן מציינים כי במעיל ישנו כ-65 גרם של מילוי פוך, מה שהופך אותו לאטרקטיבי. לשם השוואה, מעיל הפוך של Mountain Hardwear, דגם Ghost Whisperer, שוקל 190 גרם ומחזיק מילוי פוך במשקל 75 גרם. לאלו מכם ששואלים מדוע המעיל השני כל כך יקר ומוצלח לעומת זה שבביקורת, התשובה היא שהפוך הינו Q. Shield Down 800 Fill (פוך שמטופל על מנת להיות עמיד בפני לחות), ועולה בהתאם (320$ מחיר לצרכן).

עמידות

במהלך הביקורת נתקלתי במספר מצבים אשר ראוי לציין כאן, ואשר ייתנו תמונה נאמנה על עמידות המעיל. במהלך אחת הביקורות נתקלתי בגשם לא מתוכנן (כזה שנמשך כ-10 דקות, לא חזק במיוחד ולא חלש במיוחד), מה שהביא אותי לניסוי המעיל בתנאי גשם לפני המתוכנן. לאחר כ-5 דקות התחלתי להרגיש כי הפוך נרטב ומתחיל לאבד את יכולת הבידוד שלו. לדעתי נתון זה הינו יתרון נוסף, שכן המעיל אינו מיועד לשימוש בגשם שוטף, אך במידה ואכן תיקלעו למטר גשם קצר, לא תאבדו את יכול הבידוד שלכם (לזמן מסוים). אך לדעתי עדיף להשתמש במעיל זה על פי ייעודו, שכבת ביניים מבודדת.
במהלך הביקורות המעיל עבר מספר מפגשים עם הסביבה (ענפים, סלעים, חול), כאשר מכולם הוא יצא שלם וללא פגע. חשוב לציין כי המעיל לא עבר בדיקה קיצונית, שכן מעילי פוך קלי משקל הינם לרוב בעלי בד חיצוני מאוד דק, על מנת להוריד ממשקלו ככל האפשר, אך אם זאת הינו חשוף יותר לפגיעות מן הסביבה, ולכן לא מיועדים לעמוד בפגיעות קשות.

בידוד

כפי שציינתי, כמות הפוך שבמעיל הינו כ-65 גרם, מה שמקנה למעיל יכולת בידוד לא רעה בטווחים של עד 3 מעלות, כעת אסביר מדוע. בתנאי הביקורת, המעיל נוסה עם שכבת בסיס דקה ומעט מבודדת, זאת על מנת למדוד את יכולת הבידוד של המעיל. כאשר המעיל נבדק בטמפרטורה של 5 מעלות, עם שכבת בסיס זו, המעיל תפקד בצורה טובה, אך התחלתי להרגיש קור. לדעתי, במידה והמעיל משומש כשכבה שנייה מעל חולצה טרמית שמתאימה לפעילות, אפשר להשתמש בה אף בטמפרטורה של 3 מעלות (זה גם תלוי במשתמש וברגישותו לקור).

גודל

מאפיין נוסף שלדעתי מוסיף ליתרונות המעיל הינו גודלו של המעיל כשהוא מכווץ והמהירות שבה הוא חוזר לנפחו היעיל לבידוד. כשהוא מכווץ (כיווץ פסיבי), גודלו כגודל בקבוק נלגי’ן 1 ליטר, זאת ללא כיווץ נוסף (כיווץ אקטיבי), אשר יכול לצמצמו בכ-40% נוספים. לאחר הוצאת המעיל משק הכיווץ, הוא יחזור לנפחו היעיל בתוך כ-2 דקות, מה שמאפשר שימוש מהיר יחסית לאחר הוצאת המעיל מהתרמיל.
*חשוב לציין, שכדאי (ולדעתי הכרחי) לשמור על המעיל, בזמנים שבין הטיולים, במצב פתוח כשהוא מונח בארון, זאת על מנת שלא לפגוע במבנה הפוך וכתוצאה מכך ביכולת הבידוד שלו(בדומה לשקי שינה).

חסרונות

במעיל זה אין הרבה חסרונות (בתמורה למחיר ששולם, הרי תמיד אפשר לטעון שיש יותר טובים, השאלה באיזה מחיר), אך בכל זאת עלו מספר חסרונות אשר חשוב להביא לידיעת הקוראים על מנת לקבל תמונה מלאה לפני רכישה.
החיסרון הראשון אשר שמים לב אליו, הינו רוכסני הכיסים של המעיל, כאשר אלו מאוד קטנים ומקשים על תפעולם כאשר לובשים כפפות (בכל זאת אנחנו בחורף). לדעתי היה יותר טוב אילו היצרן היה עובר לרוכסן מעט יותר בולט אשר מחובר לקצהו חוט, מה שיאפשר לתפוס את הרוכסן בעת לבישת כפפות בחורף. לדעתי בעיה זו אינה Deal Breaker, שכן אפשר לפתוח את הרוכסנים, פשוט צריך לשים לב, אך הדבר מציק מעט.
חיסרון נוסף שעלה משימוש במעיל , הינו העובדה כי בפתחי המעיל אין רצועות כיווץ, מה שיאפשרו לאטום את הפתחים בצורה שתמנע עוד יותר את בריחת חום הגוף. לדעתי הוספה של מספר חוטי כיווץ (כאלה שאינם אלסטיים), תשפר מעט את אפקטיביות המעיל והשמירה על חום הגוף. גם חיסרון זה אינו Deal Breaker מבחינתי, שכן בפתחים מצויים סוגרי גומי אשר לרוב די מהודקים לגוף, אך לדעתי לאחר שימוש ארוך טווח אפקטיביות הגומי תרד בעקבות עייפות החומר.

סיכום

לדעתי חברת ג’וזף קאופמן עשו כאן עבודה טובה בייצור מעיל הפוך הראשון של החברה, שכן המחיר, הגודל, היכולות והפיצ’רים, הופכים אותו לאפשרות אמתית עבור מטיילים ישראלים אשר אינם מתכננים שימוש בתנאי קיצון. מעבר לכך, לדעתי המעיל יכול לשמש אף בשימוש יומיומי, שכן הוא מעוצב בצורה נעימה ויפה. החסרונות אשר עלו משימוש במעיל אינם רבים, ולדעתי צריכים להיכנס לשיקולו האישי של הצרכן לפני קנייה, שכן ישנם כאלה אשר יהיו מוכנים לשלם סכום גדול בהרבה על מנת לקבל מוצר אחר בעל מאפיינים משופרים, ואילו אחרים יסתפקו במוצר זה ולא ירגישו צורך להוציא כסף נוסף. מה גם שהחסרונות אינם רבים ולדעתי אינם בגדר “אזהרת קנייה”.

קופון הנחה
לאן לשלוח את הקופון?
הפרטיות שלכם חשובה לנו, אנחנו לא שולחים ספאם.
שלח הודעה
1
צריך עזרה? אנחנו כאן
היי,
אני נציג אנושי ואני כאן כדי לעזור לך לבחור את המעיל המתאים.
איך אוכל לעזור לך?
דילוג לתוכן