|

|

|

|

|

משלוח חינם בקנייה ב-350 ₪

סקירה: מעיל סופטשל Avalnche

סקירה חיצונית שבוצעה על ידי האתר והקבוצה HikeGear.

משקל המוצר: 620 גרם.
פרטים טכניים: 100D 4way strength fabric + TPU coating bonded with 150D/96F polar fleece, 300 gsm, רוכסני YKK.

על החברה והמוצר

חברת ג’וזף קאופמן הינה חברה ישראלית וותיקה, אשר מוכרת בישראל בעיקר לציבור הדתי. שמחתי מאוד כאשר התחלתי לבקר את המוצר על פי בקשת החברה, שכן ברבות השנים ראיתי כיצד היא התפתחה והשתפרה ובהזדמנות זו ניתנה לי האפשרות לבחון את המוצרים החדשים שלהם.
הביקורת הזו תתמקד במעיל הסופטשל של החברה, אשר מיועד כשכבה חיצונית עליונה מעל שכבת הביניים או כשכבה חיצונית להגנה מהאלמנטים. הסופטשל אינו מיועד לתנאי קיצון של מזג אוויר חורפי, אלא לתנאים קלים או בשילוב של ספורט אתגרי אשר מצריך יכולת תנועה מירבית עם השכבה העליונה.

תנאי הביקורת

את המוצר הנ”ל ביקרתי במשך כארבעה חודשים, כאשר הביקורת התארכה מעט מהתכנון, על מנת להתנסות במוצר בתנאי מזג אוויר אשר ראויים למוצר זה (החורף השנה לא היה מרשים במיוחד), אך כאשר התנאים התאימו לא פספסתי הזדמנות.
המוצר נבדק בתנאי רוח רגועים וקיצוניים, גשמים ורוחות בינוניים וחזקים (רוחות של 40 קמ”ש +-). המעיל נבדק בעיקר כשכבה עליונה אשר מטרתה חסימת הרוחות והגנה בסיסית מפני גשמים, כאשר ניתן דגש למידת השמירה על חום הגוף בעזרת פנימית הפליז אשר במעיל. במשך כל הבדיקות, המעיל נלבש מעל שכבת הבסיס (חולצה טרמית גם כן של ג’וזף קאופמן), זאת על מנת להיות נאמן לתוצאות המעיל ללא השפעה של שכבת בסיס טובה יותר או פחות (לנטרל את השפעתם של שכבות בסיס שונות). בסיום הביקורת, הושגו מספר תובנות אותן אפרט בביקורת, וכמו כן המסקנות עברו ליצרן המעיל על מנת שישלבם במוצרים עתידיים.

שורה תחתונה

לדעתי מעיל הסופטשל של חברת ג’וזף קאופמן מתאים למטיילים אשר מעוניינים לקנות סופטשל לא יקר במיוחד, אשר יעשה את העבודה וישמור עליהם יבשים וחמים (בהתאם לנסיבות אותם הגדרתי) מספיק זמן על מנת למצוא מחסה. בנוסף המעיל יתאים לכאלה שמחפשים לשלב מעיל שמתאים לטיולים, פעילות ספורטיבית לא עצימה ובאותה הנשימה אפשר להסתובב איתו בעיר ולא להיראות חריגים בנוף.

הביקורת

לביקורת זו הגעתי עם תובנות מסוימות, לאחר הביקורת אותה ביצעתי על מעיל הפוך של החברה, שכן הביקורת הייתה חיובית, ולכן הנחתי כי גם מוצר זה הינו חיובי. אכן לא התאכזבתי, שכן לדעתי הסופטשל של חברת ג’וזף קאופמן הינו תמורה טובה למחיר אותו הם דורשים, ובהחלט מציע תחרות באלמנטים מסוימים לחברות הגדולות יותר. כעת אפרט את התובנות אשר עלו מהתנסותי עם המוצר.

משקל

משקל המעיל הינו 620 גרם, כאשר צריך לקחת בחשבון שהסופטשל הזה הינו בעל פליז מה שמוסיף משקל נוסף למה שיכול להיות סופטשל די קל משקל. לצורך השוואה, הסופטשלים הקלים יותר שיש בשוק (למשל של חברת פטגוניה או outdoor research) שוקלים סביב ה- 300/350 גרם. אלמנט זה לא משפיע על רוב האנשים, אך לאלו מכם שמחפשים להוריד משקל זה יכול להיות חשוב. לי אישית הנושא חשוב, ולכן רשמתי את משקל המעיל כחיסרון, למרות שהוא אינו יהווה חיסרון למירב המטיילים ובמיוחד אלו הישראלים.

עמידות

כאשר אדבר על עמידות, אחלק זו לשניים, עמידות בפני אלמנטים קבועים (ענפים, אדמה, סלעים) אשר יכולים “לפצוע” את המעיל, ועמידות למזג אוויר (רוח, גשם) אשר למענם ולהתמודדות עימם המעיל נוצר.
במהלך הביקורת המעיל עבר מספר מפגשים עם הסביבה (ענפים, סלעים, אדמה), כאשר מכולם יצא ללא פגע ולמעשה לא “נפצע”, כאשר הכוונה בכך היא פגיעה בחלקו החיצוני של המעיל/ פגיעה בתכונות המעיל (שלשמו נוצר- עמידות לרוח וגשם קל ובינוני). המעיל מיועד להיות כזה אשר כן יעמוד בפגעי טבע סבירים (החלקה על אדמה, חיכוך עם ענפים) ולכן הדברים נבדקו במעיל זה. לאורך כל הבדיקות, אשר כללו בדיקה אגרסיבית יותר מאלו שתפגשו בשימוש רגיל כנגד משטחים אלו, יצא המעיל כשידו על העליונה ולא הראה סימנים של היחלשות החומר, ועל כן ראוי לציין זאת לטובה.
עמידותו של המעיל לפגעי מזג האוויר, אשר לשמו הוא נוצר, הראו תוצאות טובות גם כן, כאשר במהלך התנסותי המעיל נבחן ברוחות חזקות (כ-40 קמ”ש), ולמעשה עד לרמה זו המעיל עמד באלמנט הרוח בצורה טובה מאוד (לא הרגשתי כניסה של רוח מעבר למעיל. חשוב לציין כי המעיל אינו מיועד לרוחות קיצוניות, ולדעתי שימוש במעיל מעבר לקו 40 קמ”ש ישפיע על יכולת הבידוד שלו ולמעשה תרגישו קור. מבחינת עמידה בתנאי גשם, המעיל הפתיע אותי לטובה, שכן ברוב המעילים מהסוג הזה, אשר אינם מיועדים לגשמים חזקים, העמידות לגשם אינה גבוהה, ולרוב לאחר כ-10 דקות בגשם בינוני-חזק המעיל יהיה רטוב. במעיל זה הצלחתי לעמוד בגשם חזק ולא צפוי של כ-15 דקות, כאשר מירב טיפות הגשם החליקו מעל פני המעיל ורק אזור הכתפיים נספג בגשם. לדעתי היות והמעיל אינו מיועד לגשמים חזקים לאורך זמן, אלא רק לספק מרווח מספק על מנת למצוא מחסה, עובדה זו רק מוסיפה ולא גורעת מאיכות המעיל. אך אלמנט זה של אטימות משפיע על יכולת הנשימה של המעיל.

נשימה

כפי שציינתי בתחילת הביקורת, אחת מחסרונות המעיל הינו יכולת הנשימה אשר לדעתי אפשר לשפרה, שכן היות והמעיל עמיד בגשמים בצורה טובה, הדבר משפיע על יכולתו של המעיל “לנשום”. למעשה לאחר הליכה של כ-20 דקות ב-15 מעלות, כאשר המעיל סגור עד האמצע, התחלתי להזיע מעבר לרגיל. לדעתי יכולת הנשימה של המעיל היא לא גרועה, אלא פשוט לדעתי אפשר יותר טוב. מה שכן זה שצריך לזכור כי יכולת המעיל “לנשום” יותר צריכה לבוא על חשבון עמידות בפני מים ורוח, ולעתים אף מחיר גבוה יותר, לכן צריך לקחת זאת בחשבון ולהחליט מה חשוב יותר.

בידוד: למעיל זה יש פנימית פליז 300 gsm, מה שמאפשר לה יכולת בידוד מסוימת, למרות שמטרת המעיל אינה בידוד ממזג אוויר קר, אלא יותר עמידות לאלמנטים (רוח, גשם), אך תוספת זו היא מבורכת ומצאתי את עצמי שמח על תוספת זו לעומת הרבה סופטשלים אחרים. צריך לשים לב שמי שמתכנן לבצע פעילויות ספורטיביות עצימות אולי לא יברך על תוספת זו, שכן יהיה לו חם מאוד.

נוחות והתאמה לגוף

ישנו יתרון וחסרון בחלק זה של הביקורת, כפי שציינתי בתחילת הביקורת. המעיל עצמו יושב בצורה טובה על הגוף, וישנה התייחסות לתיאום המעיל בצורה מיטבית לגוף המשתמש, שכן ישנם רצועות התאמה לגוף בתחתית המעיל (מותניים) ובחפתי השרוולים (סקוץ’ הידוק לידיים). אלמנטים אלו מאפשרים איטום כמעט הרמטי של המעיל על גוף המשתמש, מה שחסר זה הידוק באזור הצוואר לאיטום מלא (או כובע עליון).
כפי שציינתי בהתחלה, כיסי המעיל נחסמים על ידי רצועת מותניים בעת שימוש עם תרמיל טיולים, מה שהפריע לי במהלך טיולים איתו. חשוב לציין כי כמעט לכל המעילים יש את הבעיה הזאת, ואני אשמח לראות חברה שתתייחס לבעיה זו ואולי תבצע שינויים קטנים שיתנו לכך פתרון (אולי כיסים עם פתחים מלמעלה/ אלכסוניים).

נראות ופונקציונליות

אלמנט נוסף שיש להתייחס אליו הינו הנראות של המעיל, שכן מירב לובשי הסופטשל בישראל מחפשים למעשה מעיל שילווה אותם בשימוש יומיומי ולא יגרום להם להיראות חריג בנוף, ועל כן חשוב שהמעיל יראה אופנתי ומושך. לדעתי המעיל עומד בדרישה זו, ומעבר לכך הוא גם מאוד פונקציונלי לשימוש היומיומי (2 כיסים בצדדים, כיס בחזה).

סיכום

לדעתי חברת ג’וזף קאופמן עשו כאן עבודה טובה בייצור מעיל סופטשל עמיד, נוח שנראה טוב ושאינו מצריך לקיחת הלוואה על מנת לקנות אותו, ובנוסף שאכן אפשרי לטייל איתו בלי לחשוש שהוא לא ישרוד טיול מסוים. ישנם מספר אלמנטים שהייתי משנה על מנת שהמעיל יהיה יותר טוב, והתייחסתי אליהם במהלך הביקורת. לדעתי מי שיקנה מעיל זה יקבל תמורה טובה למחיר אותו שילמו, ואין בחסרונות בגדר “אזהרת קנייה”, אלא להביאם לידיעת הציבור שמעוניין לקנות מוצר זה או דומה על מנת שיקבלו תמונה מלאה ככל האפשר ויוכלו להחליט.

קופון הנחה
לאן לשלוח את הקופון?
הפרטיות שלכם חשובה לנו, אנחנו לא שולחים ספאם.
שלח הודעה
1
צריך עזרה? אנחנו כאן
היי,
אני נציג אנושי ואני כאן כדי לעזור לך לבחור את המעיל המתאים.
איך אוכל לעזור לך?
דילוג לתוכן